Δευτέρα, 09 Νοεμβρίου 2015 11:52

Με τον όρο κάκωση εννοούμε το σύνολο των βλαβών των ιστών πού προκαλούνται ακαριαίως κατά τη στιγμή του ατυχήματος, από διάφορες μορφές μηχανικών παραγόντων, όταν αυτοί υπερβούν τη φυσική αντοχή των ιστών και των οργάνων. Οι τραυματισμοί (κακώσεις) ταξινομούνται σε ανοικτές και κλειστές.

Η κάκωση δεν αφορά μόνο οστά (όπως δυστυχώς συνηθίζεται ν' ακούγεται) αλλά και μύες, τη γνωστή σε όλους μας θλάση, (κάκωση μαλακών μορίων) όπου εκεί υπάρχει διακοπή της συνέχειας του ιστού.

Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου 2014 00:00

1-3 μηνών
Τα μωρά τις πρώτες εβδομάδες της ζωής τους κοιμούνται περίπου 16 ώρες την μέρα. Αυτές χωρίζονται εξίσου μέσα στη μέρα και τη νύχτα. Τα περισσότερα μωρά μαθαίνουν να ξεχωρίζουν τη μέρα από τη νύχτα από τη 10η βδομάδα της ζωής τους. Προς τα τέλη του 3ου μήνα τα μωρά κοιμούνται περισσότερες ώρες την νύχτα και μειώνουν τους σύντομους ύπνους μέσα στην ημέρα.

Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου 2014 00:00

0-6 μηνών
Τα μωρά αυτή την χρονική περίοδο:
• Αναπτύσσονται πολύ γρήγορα
• Κοιμούνται περισσότερο
• Τις πρώτες μέρες της γέννησης τους δεν μπορούν να διακρίνουν τη μέρα από τη νύχτα
• Ο ρυθμός που κοιμούνται και ξυπνούν επηρεάζεται έντονα από την πείνα τους
• Τρώνε περισσότερο από την πρώτη κιόλας εβδομάδα έως και τον 3ο μήνα
• Τους πρώτους 2 μήνες διαχωρίζει τη μέρα από τη νύχτα
• Στους 3 μήνες δέχεται όλο και περισσότερα ερεθίσματα από το περιβάλλον και αρχίζει να αντιλαμβάνεται μηνύματα από τους γονείς

Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου 2014 00:00

Σημάδια νύστας:

Τα μωρά τους πρώτους μήνες εκφράζονται μέσα από κινήσεις σώματος και προσώπου. Υπάρχουν όμως μερικά σημάδια από τα οποία καταλαβαίνουμε εάν το μωρό μας νυστάζει ή είναι κουρασμένο:

Τετάρτη, 06 Νοεμβρίου 2013 11:12

Η μεγαλόφωνη ανάγνωση στο πλαίσιο της οικογένειας από τους πρώτους μήνες της ζωής του παιδιού αποτελεί αποδεδειγμένα αποτελεσματική παρέμβαση για την προώθηση της γλωσσικής, γνωστικής και συναισθηματικής ανάπτυξης του παιδιού. Είναι γνωστή και διαδεδομένη η χρήση παραμυθιών που συνήθως η μαμά, η γιαγιά ή ο πατέρας διαβάζει ή διηγείται στα παιδιά του πριν κοιμηθούν.

Τετάρτη, 06 Νοεμβρίου 2013 11:43

Συνέντευξη του Καθηγητή κ. Ανδρέα Κωνσταντόπουλου στη δημοσιογράφο Παναγιώτα Καρλατήρα

Συνώνυμοι των ιώσεων οι φθινοπωρινοί και χειμερινοί μήνες, με εύκολους στόχους κυρίως τους λιλιπούτειους, απαιτούν την προσοχή και τα αυξημένα αντανακλαστικά σας για να μειώσετε τις «επιθέσεις» των ιών και να θωρακίσετε τους ευαίσθητους παιδικούς οργανισμούς.

Γονείς

Οι γονείς έρχονται συχνά αντιμέτωποι με πολλά ερωτήματα. Η Ελληνική Παιδιατρική Εταιρία έχει συγκεντρώσει απαντήσεις σε σημαντικά θέματα που αφορούν στην σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών. Τα θέματα αυτά προσεγγίζονται και αναλύονται από παιδίατρους-μέλη της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρίας προσφέροντας υπεύθυνη και αξιόπιστη πληροφόρηση.

Τρίτη, 09 Μαΐου 2017 19:04

1ο ΜΑΘΗΜΑ: ΚΑΠΝΙΣΜΑ

Είναι πλέον πέραν κάθε αμφιβολίας ότι το κάπνισμα προκαλεί σοβαρότατες βλάβες σε όλα τα συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού.

Η μακροχρόνια χρήση του από δισεκατομμύρια ανθρώπους έχει δώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τη βλαπτική του επίπτωση στην υγεία των καπνιστών.

Το κάπνισμα του «ταμπάκου» ήταν διαδεδομένο εδώ και πολλούς αιώνες στην αμερικάνικη ήπειρο από τους γηγενείς πληθυσμούς.

 

Από εκεί μεταφέρθηκε στην Ευρώπη με τους πρώτους εξερευνητές τον 16ο αιώνα, αλλά η ευρεία διάδοση του έγινε κυρίως κατά τον 17ο αιώνα.

Η ονομασία νικοτίνη προέρχεται από το όνομα του Γάλλου διπλωμάτη Jean Nicot (1534 – 1604), ο οποίος εισήγαγε τον καπνό στη Γαλλία.

Η βιομηχανική παραγωγή τσιγάρων βοήθησε στην εξάπλωση της χρήσης του καπνού τόσο στην Ευρώπη και στην Αμερική όσο και σε όλον τον υπόλοιπο κόσμο.

Η εισπνεόμενη νικοτίνη μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα δεσμεύει τις παρασυμπαθητικές συνάψεις του εγκεφάλου παρεκτοπίζοντας το φυσιολογικό νευροδιαβιβαστή, την ακετυλοχολίνη. Αυτό προκαλεί ένα αίσθημα ευφορίας στον καπνιστή με ελάττωση του stress μέσω έκλυσης ενδορφινών.

Μετά από 40 περίπου λεπτά η νικοτίνη αποβάλλεται και αφήνει άδειες τις συνάψεις, που εκδηλώνεται με ανησυχία και άγχος από τον καπνιστή. Η εκ νέου εισπνοή νικοτίνης αίρει το δυσάρεστο αυτό συναίσθημα.

Αυτή η διαδικασία οδηγεί τον καπνιστή στην εξάρτηση από το τσιγάρο, που συνδέεται απόλυτα με το κεντρικό νευρικό σύστημα.

Τα προϊόντα του τσιγάρου, που καίγεται και παράγεται ο καπνός τον ποίο εισπνέει ο καπνιστής, μεταφέρουν μια δεκάδα ανόργανες και οργανικές ουσίες, που είναι τοξικές για τον ανθρώπινο οργανισμό.

 

Οι ουσίες αυτές ενοχοποιούνται για τις πολλές και ποικίλες επιπτώσεις από το μακροχρόνιο κάπνισμα.
Κυριότερες είναι:
Η βλάβη των αγγείων και της καρδίας

 

Η βλάβη του πνεύμονα

 

Η καρκινογένεση

 

Μετρήσεις του εκπνεόμενου αέρα κατά το πρώτο δευτερόλεπτο (FEV1) έδειξαν ότι ο καπνιστής έχει δραματική πτώση της αναπνοής του σε σχέση με το μη καπνιστή και ότι αυτή βελτιώνεται σημαντικά αν γίνει έγκαιρη διακοπή του καπνίσματος.

 

Τελικά ο καπνός προσβάλλει όλα τα όργανα με επίπτωση στη ζωτικότητα και στη λειτουργικότητα τους

Προσβολή του εμβρύου των εγκύων καπνιστών

 

Μείωση της σεξουαλικής ικανότητας

 

Ελάττωση της αναπαραγωγικότητας

 

Γενετική μετάλλαξη

 

Τέλος ο μέσος όρος ζωής των καπνιστών είναι κατά 10 χρόνια συντομότερος από αυτόν των μη καπνιστών

 

Για όλους αυτούς τους λόγους θα πρέπει τα παιδιά ενωρίς, πριν ακόμη νοιώσουν την «ευχαρίστηση» του καπνίσματος, να γνωρίζουν τις επιπτώσεις από τη μακροχρόνια χρήση του.

 

Με γονείς καπνιστές τα παιδιά έχουν την εντύπωση ότι το κάπνισμα είναι κάτι φυσικό άρα όχι κακό!

 

Εφ’ όσον οι γονείς δε λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα, τα παιδιά γίνονται συστηματικοί παθητικοί καπνιστές. Το παθητικό κάπνισμα θεωρείται ισοδύναμο με το ενεργητικό κάπνισμα.

 

Όταν οι ενήλικες καπνίζουν και τα παιδιά «καπνίζουν» παθητικά.
Στη συνέχεια γίνονται ενεργητικοί καπνιστές

 

Το παθητικό κάπνισμα στο μικρό παιδί αυξάνει τη συχνότητα και τη βαρύτητα των αναπνευστικών παθήσεων της παιδικής ηλικίας

 

Οι έφηβοι αδυνατούν να αντισταθούν στον πειρασμό του καπνίσματος, κάτω μάλιστα από συνθήκες χαλάρωσης και διασκέδασης, εφ’ όσον δεν έχει προηγηθεί η κατάλληλη ενημέρωση.

 

Η έλλειψη προληπτικής ενημέρωσης από το σχολείο ως αντίβαρο στα προηγούμενα και η απουσία άμεσων αρνητικών επιπτώσεων σε συνδυασμό με την ευχαρίστηση που προκαλεί κάνει την πιθανότητα έναρξης και στη συνέχεια εξάρτησης από το κάπνισμα πολύ μεγάλη.

 

Η διακοπή του καπνίσματος μετά από μακροχρόνια χρήση, αν δεν έχει μεσολαβήσει κάποιο ιατρικό συμβάν που τρομάζει, είναι δύσκολη, γιατί προϋποθέτει ότι ο καπνιστής θα αποδεχτεί το λάθος πολλών ετών και θα ανεχθεί να υποφέρει από την έλλειψη της νικοτίνης για κάποιο χρονικό διάστημα

 

Για τους ενήλικες υπάρχουν και υποκατάστατα και προγράμματα για τη διακοπή του καπνίσματος. Ο ενήλικας καπνιστής δύσκολα επιτυγχάνει μόνος του τη διακοπή του καπνίσματος.

 

Στα παιδιά όλη η μάχη κερδίζεται στη μη έναρξη του καπνίσματος, άρα η ενημέρωση θα πρέπει να γίνεται πριν από την εφηβεία, όπου σε όλα τα παιδιά θα δοθεί η ευκαιρία να δοκιμάσουν το κάπνισμα

 

Οι άλλοι τρόποι καπνίσματος (πούρο και πουράκια, στριφτό τσιγάρο, πίπα, ναργιλές) δεν αποτελούν λύση, γιατί το παιδί παραμένει καπνιστής, άρα αργά ή γρήγορα θα επιστρέψει στο τσιγάρο

 

Η χρήση του ηλεκτρονικού τσιγάρου δεν αφορά στην παιδική και εφηβική ηλικία

 

ΕΝΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ:

Το παιδί να μη γίνει ΠΟΤΕ καπνιστής

 

Αναστάσιος Δ. Χατζής
Παιδίατρος – Εντατικολόγος
Διευθυντής Παιδιατρικής ΜΕΘ
Παιδιατρικό Κέντρο Αθηνών

Τρίτη, 09 Μαΐου 2017 15:07

ΕΠΤΑ (7) ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ

Εισαγωγή

Αξιότιμοι Συνάδελφοι και Γονείς – Αγαπητά παιδιά

Σας παρουσιάζουμε μία σειρά επτά θεματικών ενοτήτων, που άπτονται της πρόληψης και αντιμετώπισης των κυριοτέρων προβλημάτων υγείας, οι οποίες αφορούν στην παιδική ηλικία.

Τα προβλήματα αυτά συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τις καθημερινές συνήθειες των ανθρώπων, που μεταφέρονται από γενεά σε γενεά, χωρίς πάντοτε να λαμβάνονται υπ’ όψιν οι πιθανές ή σίγουρες επιπτώσεις, οι οποίες όμως όταν εκδηλώνονται συνήθως είναι πολύ αργά για να αντιμετωπιστούν.

Γι’ αυτό κύριος σκοπός αυτών των παρουσιάσεων είναι η πρόληψη εν τη γενέσει (ίσως ακόμη πριν και από το ξεκίνημα) αυτών των συνηθειών μέσω της έγκαιρης και σωστής ενημέρωσης γιατί μόνο η ολοκληρωμένη γνώση μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή τους.

Τα επτά μαθήματα αγωγής υγείας παιδιών αποτελούν το υλικό που κάθε σχολείο θα πρέπει να έχει, ώστε προγραμματικά και σχεδιασμένα να κάνει συστηματική ενημέρωση όλων των μαθητών. Αυτό το υλικό προσαρμόζεται με την ηλικία καθ’ όσον τα παιδιά μεγαλώνοντας θα πρέπει να τυγχάνουν μιας διαφορετικής προσέγγισης ανά ηλικιακή ομάδα.

Οδηγίες

Ο ρόλος του σχολείου

Τα παιδιά, οι αυριανοί ενήλικες, χτίζοντας τη ζωή τους, εκθέτουν τον εαυτό τους σε κινδύνους που συνδέονται είτε με το περιβάλλον είτε με τη δική τους συμπεριφορά.

Η καλύτερη περίοδος της ζωής των παιδιών, κατά την οποία θα μάθουν τους κινδύνους από τους οποίους απειλούνται και πώς θα τους προλάβουν, είναι η σχολική περίοδος.

Ήδη από το Δημοτικό τα παιδιά θα πρέπει να διδαχθούν με τρόπο προσιτό για την ηλικία τους τι είναι κάθε ένας παράγοντας που δυνητικά απειλεί την υγεία τους και τη ζωή τους. Αυτήν την αποστολή την επωμίζονται αποκλειστικά οι δάσκαλοι, οι οποίοι όμως θα πρέπει πρώτα να έχουν εκπαιδευτεί από επαγγελματίες υγείας για τα θέματα που καλούνται να κοινωνήσουν στα παιδιά.

Κατά τη γυμνασιακή περίοδο τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν με κάθε λεπτομέρεια αλλά και με επιστημονικούς όρους από επαγγελματίες υγείας για τις υπαρκτές απειλές. Μ’ αυτόν τον τρόπο αποσκοπούμε να προλάβουμε την όποια «εμπλοκή» ενός μη ενημερωμένου ή λανθασμένα ενημερωμένου παιδιού με έναν από τους παρακάτω περιγραφόμενους κινδύνους που το απειλούν.

Στο Λύκειο τα παιδιά, καλά πλέον ενημερωμένα, θα συμπεριφερθούν ανάλογα ώστε από μόνα τους πλέον να προφυλαχθούν από τους κινδύνους αυτούς. Έτσι ώριμα και κυρίαρχα θα βγουν στην κοινωνία, θωρακισμένα με γνώση, υγιή και αυτάρκη ώστε να αντισταθούν στις εύκολες αλλά επικίνδυνες προκλήσεις της ζωής.

Στη συνέχεια θα παρουσιαστούν διαδοχικά τα επτά αυτά θέματα με συχνότητα ένα περίπου το μήνα, ώστε να υπάρχει αρκετός χρόνος για ανάγνωση τους από όσο το δυνατό περισσότερους επισκέπτες του ιστότοπου της ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ με την προσδοκία ότι με τον τρόπο αυτό συμβάλλουμε στη δημιουργία μιας υγιούς νέας γενιάς.

Καλή ανάγνωση και ορθή εφαρμογή!

Αναστάσιος Δ. Χατζής
Παιδίατρος – Εντατικολόγος
Διευθυντής Παιδιατρικής ΜΕΘ
Παιδιατρικό Κέντρο Αθηνών

ΕΠΤΑ (7) ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΔΙΩΝ

ΘΕΜΑΤΑ

Σειρά επτά θεμάτων που αφορούν στην πρόληψη και αντιμετώπιση των κύριων προβλημάτων υγείας που άπτονται της παιδικής ηλικίας:

1. ΚΑΠΝΙΣΜΑ

2. ΑΛΚΟΟΛ

3. ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ

4. ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ

5. ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ

6. ΑΣΦΑΛΕΣ ΣΕΞ

7. ΕΜΒΟΛΙΑ

Πέμπτη, 07 Ιουλίου 2016 10:50

1

image0002.jpg

ΣΩΣΤΟ

Ο ΠΝΙΓΜΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΒΡΕΦΗ, ΕΙΝΑΙ ΣΙΩΠΗΡΟΣ:

ΜΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΑΒΛΕΨΙΑΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ, ΙΔΙΩΣ ΟΤΑΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ, ΑΡΚΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ

image003.jpg

ΛΑΘΟΣ

Ο ΠΝΙΓΜΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΒΡΕΦΗ, ΕΙΝΑΙ ΘΟΡΥΒΩΣΗΣ:

ΒΛΕΠΕΤΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΣΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΝΙΓΜΟ

Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2012 14:23

Το κάπνισμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, τόσο το ενεργητικό όσο και το παθητικό, μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για το έμβρυο, αλλά και για τη μητέρα. Εκτός από το ενδεχόμενο αποβολής – περίπου 700 έμβρυα χάνονται κάθε χρόνο στην χώρα μας- ή πρόωρης γέννησης, αυξάνονται επίσης οι πιθανότητες γέννησης μωρού με χαμηλό βάρος, εμφάνισης αναπτυξιακών προβλημάτων, αλλά ακόμα και ανάπτυξης καρδιοπαθειών και καρκίνου των πνευμόνων στη μετέπειτα ζωή του παιδιού. Συνδέεται δε και με αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης συνδρόμου αιφνίδιου βρεφικού θανάτου, αλλά και νοητικής υστέρησης. Εξίσου επικίνδυνο είναι το κάπνισμα και κατά την περίοδο του θηλασμού, διότι εκτός από τις βλαβερές ουσίες που μεταφέρονται στο νεογνό, μειώνεται και η ποσότητα γάλακτος της μητέρας, με αρνητικές συνέπειες για την ανάπτυξη του βρέφους. Οι γιατροί συνιστούν στις εγκύους να διακόψουν το κάπνισμα κατά την περίοδο της κύησης και της γαλουχίας, και ιδανικά να μην το ξαναρχίσουν ποτέ. Εξίσου σημαντικό είναι να μην καπνίζει και ο σύντροφός τους, τόσο για να τις υποστηρίξει στην προσπάθειά τους αυτή, όσο και για το καλό του παιδιού τους.

Σάββατο, 01 Σεπτεμβρίου 2012 00:00

Μαρία Στεφάνου, Φυσικοθεραπεύτρια

Όταν το ανθρώπινο σώμα βρίσκεται ολόκληρο μέσα στο νερό, το βάρος του αντιστοιχεί στο 1/10 του βάρους του έξω από το νερό, λόγω της άνωσης. Δεδομένου ότι το ίδιο ισχύει και για την έγκυο, αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της άσκησης στο νερό. Εξάλλου, το νερό έχει θετική επίδραση σε όλα τα συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού.

Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου 2012 21:09

1. Πόσο σημαντικοί είναι οι εμβολιασμοί για τα παιδιά;

Στον αγώνα κατά των λοιμωδών νοσημάτων τα εμβόλια είναι ο μεγάλος σύμμαχος της ανθρωπότητας, καθώς σώζουν περισσότερες από 3.5 εκατομμύρια ζωές παγκοσμίως κάθε χρόνο και προφυλάσσουν ακόμα περισσότερους ανθρώπους από νόσο ή ισόβια αναπηρία.
Οι επιτυχημένες στρατηγικές εμβολιασμού στα παιδιά έχουν οδηγήσει σε αξιοσημείωτη μείωση της εμφάνισης πολλών νοσημάτων και των θανάτων που αυτά προκαλούν, όπως για παράδειγμα η παρωτίτιδα που ενώ κάθε χρόνο αποτελούσε την αιτία για 152.209 θανάτους μόνο στις Η.Π.Α, πλέον καταγράφονται μόνο 236.

Πέμπτη, 02 Ιουνίου 2016 12:45

ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΑΓΧΟΥΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ»

Σεπτέμβριος 2016 – Μάιος 2017
Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος: Γεράσιμος Κολαΐτης, Αναπλ. Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής ΕΚΠΑ
Συντονιστής εκπαίδευσης: Ιωάννης Σύρος, Παιδοψυχίατρος, Συνεργάτης Παιδοψυχιατρικής Κλινικής ΕΚΠΑ
Σκοπός του Προγράμματος:
Σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση επαγγελματιών υγείας καθώς και εκπαιδευτικών στο χώρο της ειδικής αγωγής όσον αφορά τη κατάλληλη ανίχνευση και διαχείριση περιστατικών παθολογικού άγχους παιδιών και εφήβων στο χώρο εργασίας τους, στην εκμάθηση σύγχρονων εμπειρικά τεκμηριωμένων θεραπευτικών προσεγγίσεων, καθώς και στις ενημέρωσή τους σχετικά με τα τρέχοντα κλινικά και ερευνητικά δεδομένα που αφορούν το πεδίο των Διαταραχών Άγχους. Οι συναντήσεις περιλαμβάνουν τόσο διαλέξεις όσο και εργαστήρια ανάλυσης κλινικών περιπτώσεων.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Διάρκεια:
Η χρονική διάρκεια του Προγράμματος είναι 15 διαλέξεις 5 ωρών ανά 15ήμερο.
Συνολική διάρκεια: 8 μήνες.
Αναλυτική θεματολογία:
Ενότητα 1: Γενικά για τις Αγχώδεις Διαταραχές. Εισαγωγικές γνώσεις Ι
Ενότητα 2: Γενικά για τις Αγχώδεις Διαταραχές. Εισαγωγικές γνώσεις ΙΙ
Ενότητα 3: Ψυχοεκπαίδευση των διαταραχών του Άγχους (ευαισθητοποίηση στο συμπεριφοριολογικό μοντέλο)
Ενότητα 4: Ψυχοεκπαίδευση στις διαταραχές του Άγχους (ευαισθητοποίηση στο συμπεριφοριολογικό μοντέλο) ΙΙ
Ενότητα 5: Γνωσιακή θεώρηση των Διαταραχών του Άγχους.
Ενότητα 6: Διαταραχή Άγχους αποχωρισμού / Σχολική Άρνηση
Ενότητα 7: Ειδικές Φοβίες
Ενότητα 8: Κοινωνική Φοβία & Εκλεκτική Αλαλία
Ενότητα 9: Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή / Διαταραχή Πανικού / Αγοραφοβία
Ενότητα 10: Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή Ι
Ενότητα 11: Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή ΙΙ
Ενότητα 12: Διαταραχή του Μετατραυματικού stress I
Ενότητα 13: Μετατραυματικό stress μετά από Φυσικές Καταστροφές / Σχεδιασμός Έρευνας - Συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας
Ενότητα 14: Προγράμματα Παρέμβασης για την Ορθή Διαχείριση του Άγχους στο Σχολικό Περιβάλλον
Ενότητα 15: Αυτιστικό Φάσμα & Παθολογικό Άγχος / Κλινικό Φροντιστήριο Περιστατικών Παθολογικού Άγχους / Σύνοψη & Κλείσιμο.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Σε ποιους απευθύνεται το Πρόγραμμα:
Η αίτηση συμμετοχής υποβάλλεται ηλεκτρονικά με αποστολή βιογραφικού σημειώματος.
Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλλουν: ειδικευμένοι και ειδικευόμενοι παιδοψυχίατροι και ψυχίατροι, παιδίατροι, ιατροί λοιπών ειδικοτήτων, ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές ψυχικής υγείας, επισκέπτες υγείας, ειδικοί παιδαγωγοί, λοιποί εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να εμβαθύνουν τις γνώσεις τους στο σχετικό αντικείμενο. Επίσης, οι τελειόφοιτοι φοιτητές των αντιστοίχων σχολών.
Τα κριτήρια επιλογής των υποψηφίων, θα είναι κατά σειρά: επαγγελματική εμπειρία σε συναφή αντικείμενα, μεταπτυχιακές σπουδές, επίπεδο γνώσης αγγλικής γλώσσας, βαθμός βασικού πτυχίου.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Γενικές πληροφορίες:
Το συνολικό κόστος φοίτησης είναι 420 ευρώ. Άνεργοι, πολύτεκνοι και φοιτητές: 300 ευρώ.
Τα δίδακτρα καταβάλλονται σε τραπεζικό λογαριασμό και εκδίδεται απόδειξη είσπραξης στα στοιχεία του συμμετέχοντα.
Η επιτυχής ολοκλήρωση των διδακτικών ενοτήτων που περιλαμβάνει το Πρόγραμμα οδηγεί στη χορήγηση Πιστοποιητικού Μετεκπαίδευσης με τον τίτλο του Προγράμματος.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Γραμματεία Μετεκπαιδευτικών Προγραμμάτων ΕΚΠΑ
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Τηλ.: 213-2013225 (ώρες επικοινωνίας: καθημ. 12.00 – 14.00)

Παιδιατρική