Δευτέρα, 09 Νοεμβρίου 2015 11:52

Με τον όρο κάκωση εννοούμε το σύνολο των βλαβών των ιστών πού προκαλούνται ακαριαίως κατά τη στιγμή του ατυχήματος, από διάφορες μορφές μηχανικών παραγόντων, όταν αυτοί υπερβούν τη φυσική αντοχή των ιστών και των οργάνων. Οι τραυματισμοί (κακώσεις) ταξινομούνται σε ανοικτές και κλειστές.

Η κάκωση δεν αφορά μόνο οστά (όπως δυστυχώς συνηθίζεται ν' ακούγεται) αλλά και μύες, τη γνωστή σε όλους μας θλάση, (κάκωση μαλακών μορίων) όπου εκεί υπάρχει διακοπή της συνέχειας του ιστού.

Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου 2014 00:00

1-3 μηνών
Τα μωρά τις πρώτες εβδομάδες της ζωής τους κοιμούνται περίπου 16 ώρες την μέρα. Αυτές χωρίζονται εξίσου μέσα στη μέρα και τη νύχτα. Τα περισσότερα μωρά μαθαίνουν να ξεχωρίζουν τη μέρα από τη νύχτα από τη 10η βδομάδα της ζωής τους. Προς τα τέλη του 3ου μήνα τα μωρά κοιμούνται περισσότερες ώρες την νύχτα και μειώνουν τους σύντομους ύπνους μέσα στην ημέρα.

Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου 2014 00:00

0-6 μηνών
Τα μωρά αυτή την χρονική περίοδο:
• Αναπτύσσονται πολύ γρήγορα
• Κοιμούνται περισσότερο
• Τις πρώτες μέρες της γέννησης τους δεν μπορούν να διακρίνουν τη μέρα από τη νύχτα
• Ο ρυθμός που κοιμούνται και ξυπνούν επηρεάζεται έντονα από την πείνα τους
• Τρώνε περισσότερο από την πρώτη κιόλας εβδομάδα έως και τον 3ο μήνα
• Τους πρώτους 2 μήνες διαχωρίζει τη μέρα από τη νύχτα
• Στους 3 μήνες δέχεται όλο και περισσότερα ερεθίσματα από το περιβάλλον και αρχίζει να αντιλαμβάνεται μηνύματα από τους γονείς

Τετάρτη, 19 Νοεμβρίου 2014 00:00

Σημάδια νύστας:

Τα μωρά τους πρώτους μήνες εκφράζονται μέσα από κινήσεις σώματος και προσώπου. Υπάρχουν όμως μερικά σημάδια από τα οποία καταλαβαίνουμε εάν το μωρό μας νυστάζει ή είναι κουρασμένο:

Τετάρτη, 06 Νοεμβρίου 2013 11:12

Η μεγαλόφωνη ανάγνωση στο πλαίσιο της οικογένειας από τους πρώτους μήνες της ζωής του παιδιού αποτελεί αποδεδειγμένα αποτελεσματική παρέμβαση για την προώθηση της γλωσσικής, γνωστικής και συναισθηματικής ανάπτυξης του παιδιού. Είναι γνωστή και διαδεδομένη η χρήση παραμυθιών που συνήθως η μαμά, η γιαγιά ή ο πατέρας διαβάζει ή διηγείται στα παιδιά του πριν κοιμηθούν.

Τετάρτη, 06 Νοεμβρίου 2013 11:43

Συνέντευξη του Καθηγητή κ. Ανδρέα Κωνσταντόπουλου στη δημοσιογράφο Παναγιώτα Καρλατήρα

Συνώνυμοι των ιώσεων οι φθινοπωρινοί και χειμερινοί μήνες, με εύκολους στόχους κυρίως τους λιλιπούτειους, απαιτούν την προσοχή και τα αυξημένα αντανακλαστικά σας για να μειώσετε τις «επιθέσεις» των ιών και να θωρακίσετε τους ευαίσθητους παιδικούς οργανισμούς.

Γονείς

Οι γονείς έρχονται συχνά αντιμέτωποι με πολλά ερωτήματα. Η Ελληνική Παιδιατρική Εταιρία έχει συγκεντρώσει απαντήσεις σε σημαντικά θέματα που αφορούν στην σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών. Τα θέματα αυτά προσεγγίζονται και αναλύονται από παιδίατρους-μέλη της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρίας προσφέροντας υπεύθυνη και αξιόπιστη πληροφόρηση.

Πέμπτη, 07 Ιουλίου 2016 10:50

1

image0002.jpg

ΣΩΣΤΟ

Ο ΠΝΙΓΜΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΒΡΕΦΗ, ΕΙΝΑΙ ΣΙΩΠΗΡΟΣ:

ΜΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΑΒΛΕΨΙΑΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ, ΙΔΙΩΣ ΟΤΑΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ, ΑΡΚΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ

image003.jpg

ΛΑΘΟΣ

Ο ΠΝΙΓΜΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΒΡΕΦΗ, ΕΙΝΑΙ ΘΟΡΥΒΩΣΗΣ:

ΒΛΕΠΕΤΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΣΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΝΙΓΜΟ

Πέμπτη, 07 Ιουλίου 2016 10:04

Α. ΤΑ 5 ΠΡΩΤΑ ΣΩΣΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΝΙΓΜΟ

1. ΑΝ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΜΕ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟ ΠΑΙΔΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΝΑ ΠΝΙΓΕΙ:

image-002.jpg

ΣΩΣΤΟ

ΠΡΩΤΑ ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΑΜΕ ΚΟΝΤΑ ΤΟΥ

image-003.jpg

ΛΑΘΟΣ

ΠΑΜΕ ΑΜΕΣΩΣ ΚΟΝΤΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑ

Πέμπτη, 02 Ιουνίου 2016 12:45

ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΑΓΧΟΥΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ»

Σεπτέμβριος 2016 – Μάιος 2017
Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος: Γεράσιμος Κολαΐτης, Αναπλ. Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής ΕΚΠΑ
Συντονιστής εκπαίδευσης: Ιωάννης Σύρος, Παιδοψυχίατρος, Συνεργάτης Παιδοψυχιατρικής Κλινικής ΕΚΠΑ
Σκοπός του Προγράμματος:
Σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση επαγγελματιών υγείας καθώς και εκπαιδευτικών στο χώρο της ειδικής αγωγής όσον αφορά τη κατάλληλη ανίχνευση και διαχείριση περιστατικών παθολογικού άγχους παιδιών και εφήβων στο χώρο εργασίας τους, στην εκμάθηση σύγχρονων εμπειρικά τεκμηριωμένων θεραπευτικών προσεγγίσεων, καθώς και στις ενημέρωσή τους σχετικά με τα τρέχοντα κλινικά και ερευνητικά δεδομένα που αφορούν το πεδίο των Διαταραχών Άγχους. Οι συναντήσεις περιλαμβάνουν τόσο διαλέξεις όσο και εργαστήρια ανάλυσης κλινικών περιπτώσεων.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Διάρκεια:
Η χρονική διάρκεια του Προγράμματος είναι 15 διαλέξεις 5 ωρών ανά 15ήμερο.
Συνολική διάρκεια: 8 μήνες.
Αναλυτική θεματολογία:
Ενότητα 1: Γενικά για τις Αγχώδεις Διαταραχές. Εισαγωγικές γνώσεις Ι
Ενότητα 2: Γενικά για τις Αγχώδεις Διαταραχές. Εισαγωγικές γνώσεις ΙΙ
Ενότητα 3: Ψυχοεκπαίδευση των διαταραχών του Άγχους (ευαισθητοποίηση στο συμπεριφοριολογικό μοντέλο)
Ενότητα 4: Ψυχοεκπαίδευση στις διαταραχές του Άγχους (ευαισθητοποίηση στο συμπεριφοριολογικό μοντέλο) ΙΙ
Ενότητα 5: Γνωσιακή θεώρηση των Διαταραχών του Άγχους.
Ενότητα 6: Διαταραχή Άγχους αποχωρισμού / Σχολική Άρνηση
Ενότητα 7: Ειδικές Φοβίες
Ενότητα 8: Κοινωνική Φοβία & Εκλεκτική Αλαλία
Ενότητα 9: Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή / Διαταραχή Πανικού / Αγοραφοβία
Ενότητα 10: Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή Ι
Ενότητα 11: Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή ΙΙ
Ενότητα 12: Διαταραχή του Μετατραυματικού stress I
Ενότητα 13: Μετατραυματικό stress μετά από Φυσικές Καταστροφές / Σχεδιασμός Έρευνας - Συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας
Ενότητα 14: Προγράμματα Παρέμβασης για την Ορθή Διαχείριση του Άγχους στο Σχολικό Περιβάλλον
Ενότητα 15: Αυτιστικό Φάσμα & Παθολογικό Άγχος / Κλινικό Φροντιστήριο Περιστατικών Παθολογικού Άγχους / Σύνοψη & Κλείσιμο.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Σε ποιους απευθύνεται το Πρόγραμμα:
Η αίτηση συμμετοχής υποβάλλεται ηλεκτρονικά με αποστολή βιογραφικού σημειώματος.
Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλλουν: ειδικευμένοι και ειδικευόμενοι παιδοψυχίατροι και ψυχίατροι, παιδίατροι, ιατροί λοιπών ειδικοτήτων, ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές ψυχικής υγείας, επισκέπτες υγείας, ειδικοί παιδαγωγοί, λοιποί εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να εμβαθύνουν τις γνώσεις τους στο σχετικό αντικείμενο. Επίσης, οι τελειόφοιτοι φοιτητές των αντιστοίχων σχολών.
Τα κριτήρια επιλογής των υποψηφίων, θα είναι κατά σειρά: επαγγελματική εμπειρία σε συναφή αντικείμενα, μεταπτυχιακές σπουδές, επίπεδο γνώσης αγγλικής γλώσσας, βαθμός βασικού πτυχίου.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Γενικές πληροφορίες:
Το συνολικό κόστος φοίτησης είναι 420 ευρώ. Άνεργοι, πολύτεκνοι και φοιτητές: 300 ευρώ.
Τα δίδακτρα καταβάλλονται σε τραπεζικό λογαριασμό και εκδίδεται απόδειξη είσπραξης στα στοιχεία του συμμετέχοντα.
Η επιτυχής ολοκλήρωση των διδακτικών ενοτήτων που περιλαμβάνει το Πρόγραμμα οδηγεί στη χορήγηση Πιστοποιητικού Μετεκπαίδευσης με τον τίτλο του Προγράμματος.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Γραμματεία Μετεκπαιδευτικών Προγραμμάτων ΕΚΠΑ
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Τηλ.: 213-2013225 (ώρες επικοινωνίας: καθημ. 12.00 – 14.00)

Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2012 14:23

Το κάπνισμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, τόσο το ενεργητικό όσο και το παθητικό, μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για το έμβρυο, αλλά και για τη μητέρα. Εκτός από το ενδεχόμενο αποβολής – περίπου 700 έμβρυα χάνονται κάθε χρόνο στην χώρα μας- ή πρόωρης γέννησης, αυξάνονται επίσης οι πιθανότητες γέννησης μωρού με χαμηλό βάρος, εμφάνισης αναπτυξιακών προβλημάτων, αλλά ακόμα και ανάπτυξης καρδιοπαθειών και καρκίνου των πνευμόνων στη μετέπειτα ζωή του παιδιού. Συνδέεται δε και με αυξημένες πιθανότητες εμφάνισης συνδρόμου αιφνίδιου βρεφικού θανάτου, αλλά και νοητικής υστέρησης. Εξίσου επικίνδυνο είναι το κάπνισμα και κατά την περίοδο του θηλασμού, διότι εκτός από τις βλαβερές ουσίες που μεταφέρονται στο νεογνό, μειώνεται και η ποσότητα γάλακτος της μητέρας, με αρνητικές συνέπειες για την ανάπτυξη του βρέφους. Οι γιατροί συνιστούν στις εγκύους να διακόψουν το κάπνισμα κατά την περίοδο της κύησης και της γαλουχίας, και ιδανικά να μην το ξαναρχίσουν ποτέ. Εξίσου σημαντικό είναι να μην καπνίζει και ο σύντροφός τους, τόσο για να τις υποστηρίξει στην προσπάθειά τους αυτή, όσο και για το καλό του παιδιού τους.

Σάββατο, 01 Σεπτεμβρίου 2012 00:00

Μαρία Στεφάνου, Φυσικοθεραπεύτρια

Όταν το ανθρώπινο σώμα βρίσκεται ολόκληρο μέσα στο νερό, το βάρος του αντιστοιχεί στο 1/10 του βάρους του έξω από το νερό, λόγω της άνωσης. Δεδομένου ότι το ίδιο ισχύει και για την έγκυο, αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της άσκησης στο νερό. Εξάλλου, το νερό έχει θετική επίδραση σε όλα τα συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού.

Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου 2012 21:09

1. Πόσο σημαντικοί είναι οι εμβολιασμοί για τα παιδιά;

Στον αγώνα κατά των λοιμωδών νοσημάτων τα εμβόλια είναι ο μεγάλος σύμμαχος της ανθρωπότητας, καθώς σώζουν περισσότερες από 3.5 εκατομμύρια ζωές παγκοσμίως κάθε χρόνο και προφυλάσσουν ακόμα περισσότερους ανθρώπους από νόσο ή ισόβια αναπηρία.
Οι επιτυχημένες στρατηγικές εμβολιασμού στα παιδιά έχουν οδηγήσει σε αξιοσημείωτη μείωση της εμφάνισης πολλών νοσημάτων και των θανάτων που αυτά προκαλούν, όπως για παράδειγμα η παρωτίτιδα που ενώ κάθε χρόνο αποτελούσε την αιτία για 152.209 θανάτους μόνο στις Η.Π.Α, πλέον καταγράφονται μόνο 236.

Πέμπτη, 02 Ιουνίου 2016 12:45

ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΑΓΧΟΥΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ»

Σεπτέμβριος 2016 – Μάιος 2017
Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος: Γεράσιμος Κολαΐτης, Αναπλ. Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής ΕΚΠΑ
Συντονιστής εκπαίδευσης: Ιωάννης Σύρος, Παιδοψυχίατρος, Συνεργάτης Παιδοψυχιατρικής Κλινικής ΕΚΠΑ
Σκοπός του Προγράμματος:
Σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση επαγγελματιών υγείας καθώς και εκπαιδευτικών στο χώρο της ειδικής αγωγής όσον αφορά τη κατάλληλη ανίχνευση και διαχείριση περιστατικών παθολογικού άγχους παιδιών και εφήβων στο χώρο εργασίας τους, στην εκμάθηση σύγχρονων εμπειρικά τεκμηριωμένων θεραπευτικών προσεγγίσεων, καθώς και στις ενημέρωσή τους σχετικά με τα τρέχοντα κλινικά και ερευνητικά δεδομένα που αφορούν το πεδίο των Διαταραχών Άγχους. Οι συναντήσεις περιλαμβάνουν τόσο διαλέξεις όσο και εργαστήρια ανάλυσης κλινικών περιπτώσεων.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Διάρκεια:
Η χρονική διάρκεια του Προγράμματος είναι 15 διαλέξεις 5 ωρών ανά 15ήμερο.
Συνολική διάρκεια: 8 μήνες.
Αναλυτική θεματολογία:
Ενότητα 1: Γενικά για τις Αγχώδεις Διαταραχές. Εισαγωγικές γνώσεις Ι
Ενότητα 2: Γενικά για τις Αγχώδεις Διαταραχές. Εισαγωγικές γνώσεις ΙΙ
Ενότητα 3: Ψυχοεκπαίδευση των διαταραχών του Άγχους (ευαισθητοποίηση στο συμπεριφοριολογικό μοντέλο)
Ενότητα 4: Ψυχοεκπαίδευση στις διαταραχές του Άγχους (ευαισθητοποίηση στο συμπεριφοριολογικό μοντέλο) ΙΙ
Ενότητα 5: Γνωσιακή θεώρηση των Διαταραχών του Άγχους.
Ενότητα 6: Διαταραχή Άγχους αποχωρισμού / Σχολική Άρνηση
Ενότητα 7: Ειδικές Φοβίες
Ενότητα 8: Κοινωνική Φοβία & Εκλεκτική Αλαλία
Ενότητα 9: Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή / Διαταραχή Πανικού / Αγοραφοβία
Ενότητα 10: Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή Ι
Ενότητα 11: Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή ΙΙ
Ενότητα 12: Διαταραχή του Μετατραυματικού stress I
Ενότητα 13: Μετατραυματικό stress μετά από Φυσικές Καταστροφές / Σχεδιασμός Έρευνας - Συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας
Ενότητα 14: Προγράμματα Παρέμβασης για την Ορθή Διαχείριση του Άγχους στο Σχολικό Περιβάλλον
Ενότητα 15: Αυτιστικό Φάσμα & Παθολογικό Άγχος / Κλινικό Φροντιστήριο Περιστατικών Παθολογικού Άγχους / Σύνοψη & Κλείσιμο.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Σε ποιους απευθύνεται το Πρόγραμμα:
Η αίτηση συμμετοχής υποβάλλεται ηλεκτρονικά με αποστολή βιογραφικού σημειώματος.
Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλλουν: ειδικευμένοι και ειδικευόμενοι παιδοψυχίατροι και ψυχίατροι, παιδίατροι, ιατροί λοιπών ειδικοτήτων, ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές ψυχικής υγείας, επισκέπτες υγείας, ειδικοί παιδαγωγοί, λοιποί εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να εμβαθύνουν τις γνώσεις τους στο σχετικό αντικείμενο. Επίσης, οι τελειόφοιτοι φοιτητές των αντιστοίχων σχολών.
Τα κριτήρια επιλογής των υποψηφίων, θα είναι κατά σειρά: επαγγελματική εμπειρία σε συναφή αντικείμενα, μεταπτυχιακές σπουδές, επίπεδο γνώσης αγγλικής γλώσσας, βαθμός βασικού πτυχίου.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Γενικές πληροφορίες:
Το συνολικό κόστος φοίτησης είναι 420 ευρώ. Άνεργοι, πολύτεκνοι και φοιτητές: 300 ευρώ.
Τα δίδακτρα καταβάλλονται σε τραπεζικό λογαριασμό και εκδίδεται απόδειξη είσπραξης στα στοιχεία του συμμετέχοντα.
Η επιτυχής ολοκλήρωση των διδακτικών ενοτήτων που περιλαμβάνει το Πρόγραμμα οδηγεί στη χορήγηση Πιστοποιητικού Μετεκπαίδευσης με τον τίτλο του Προγράμματος.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Γραμματεία Μετεκπαιδευτικών Προγραμμάτων ΕΚΠΑ
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Τηλ.: 213-2013225 (ώρες επικοινωνίας: καθημ. 12.00 – 14.00)

Παιδιατρική